Spring i benen!


 Ny bloggapp! Den gamla appen jag använt har mer eller mindre slutat fungera. Det är en sån grej som jag liksom inte ens funderat över, hur dålig den egentligen var och hur många bättre det garanterat finns. Så nu blir det ett litet trevligt byte här! Sitter just nu i mitt lilla rum i Lund med TENS-maskinen kopplad till benet. Springandet går fortfarande framåt, och jag gör allt jag kan för att undvika fler motgångar. Häromhelgen var Emma på besök och hon, jag och mamma gav oss ut på en löptur tillsammans. Det följdes av en dunderfrukost med scones. Och på tal om mitt lilla rum, jag har bestämt med den avgående Vice Edilen att det blir flytt två våningar ner (för mig) den femte april. TVn har anlänt och jag har förflyttat alla mina vinterkläder till Kungshult, så jag är redo!!! Det blir perfekt timing innan jag åker på min sista resa till USA på jag vet inte hur länge... Jag och Mehdi har ju haft planer på att se New York tillsammans i flera år, men det har inte hunnits med. Men nu är resa och Airbnb bokat så jag flyger in till NY den 16/4 och hem från Chicago den 23/4. Sen får det banne mig vara färdigflugit på ett bra tag. Det är dock väldigt vemodigt att inse att USA-tiden är på väg att bli helt slut. Även om det varit väldigt trist att ha Mehdi så långt borta, så har han liksom gjort att jag kunnat dra ut på uppbrottet från landet jag faktiskt kommit till att uppskatta (i vissa fall!!). Men hur som helst, det ska bli superkul att få uppleva allt en gång till. Dessutom kommer hans syster och hälsar på, så det ska också bli roligt!
På tal om att hälsa på, så gjorde Filippa och hennes syster ett spontanbesök till Lund förra veckan! Vi har inte setts på nästan 2 år!!! Det är galet vad tiden går men trots det kändes det som ingen tid alls hade passerat och det var fantastiskt kul att ses. Jag och familjen var även på besök hos mormor och morfar för en vecka sedan för att fira morfars födelsedag och det var supertrevligt det med.
Nu börjar kursen i fysiologi leda mot sitt slut och vi är inne på den mer praktiska, idrottsbiten. Vi spenderade en hel vecka på ett av gymmen i stan och lärde oss grunderna i att leda gympapass aka vi hoppade och sprang 4 dagar i sträck. Förra veckan lärde vi oss grunderna i styrketräning och den här veckan blir det kondition som gäller. Kul, kul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...