Kräftskiva utan kräftor

Hector
Idag är det lördag, och jag vaknade innan väckarklockan ringde. Andra träningen idag (2 100 m). Det var lugnt och gick okej. Efter träningen åkte jag och pappa Nyköping runt för att inhandla saker jag behöver. Hittade väl allt utom taklampa, men istället fick jag kaktusen Hector i en rosa kruka :D

Ikväll var det kräftskiva, enligt gammal tradition. Jag, Sophie, Lisen och två andra lagade mat tillsammans. Istället för kräftor blev det lax med rotfrukter till, och kladdkaka till efterrätt. Faktiskt riktigt gott. Sophie är grym på att baka (vilken tur jag har!), och jag har också upptäckt att hon är precis lika galen i rosa som jag. Dessutom är hon blond och trevlig, så det känns som jag har fått en toppen lägenhetskompis.

Vid sju började vi äta. Förutom vi som går på NSG nu var här en massa före detta NSG-elever, så vi blev några stycken. Vi ”ettor” fick varsin kräftskivehatt och dessutom ett uppdrag att genomföra under kvällen. Anna fick komma på en dikt, Alice fick sjunga nationalsången och jag skulle dra igång en lek. Det blev ”hela havet stormar” och det blev ganska lyckat.
Det var en skojig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...