Flyttdax

Jahapp, då var det dags för flytten. Jag har flängt runt i hela huset i en vecka nu, för att få med mig allt jag behöver. I morse gick jag upp halv 6, och vi kom i väg ungefär kl 7. Första stoppet blev på IKEA i Jönköping. Där köpte jag ett (säkert alldeles för varmt) täcke och en kudde. Efter det åkte vi till Norrköping och hämtade min nya cykel (ROSA! :D).


Folk har frågat hela veckan hur det känns att flytta och om jag är nervös, och jag har svarat nej. Jag har inte alls känt mig nervös, men när jag satt i bilen idag kan jag lova att jag kände mig allt annat än lugn. När jag sen kom fram till Nyköping fick jag min nyckel och gick in i lägenheten. Mitt rum är väl okej. Första intrycket var ganska skabbigt, men nu när jag fått i ordning lite känns det bättre. Pappa hjälpte mig att möblera om. Tapeterna är gröna och jag har en säng, ett skrivbord, en bokhylla och en byrå i rummet.

Träningen sen var ett lugnt pass, på bara 2 200 m. Efter tränigen lyckades jag och Sophie släpa upp en soffa från förrådet, genom samlingsrummet, in i hissen och upp i lägenheten. Det var tungt. Senare cyklade vi (första gången på min nya cykel) ner till ”vallarna”, en borg där det denna helg är någon form av festival där bland annat Kapten Röd spelade. Det var ganska trist.

Nu efter första dagen känns det jättebra. Alla här är jättesnälla och hjälpsamma, jag känner mig verkligen välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...