Fredag

Hade mitt första prov för terminen i onsdags. I fysik. Hela måndag kväll satt jag och pluggade och var allmänt sur för att jag inte fattade någonting, men jag tror det gick bra. Det var inte riktigt så svårt som jag väntat mig.
Igår fick jag inte fattiga riddare till frukost bara för att jag och Jenny styrketränade och kom en timme efter alla andra. Inte okej! I stället fick vi en uppsättning av träningskläder, med NSG-tryck på. Det var både shorts, t-shirt, jacka och byxor. Jättesnygga!

Tisdag

Herre gud vad trött jag var efter träningen idag. Det är den bästa känsla som finns, att vara så utmattad att man inte ens orkar ta sig upp för kanten. Med tre simpass (varav ett blev det längsta hittills på säsongen) och ett max-styrepass i kroppen var man rätt mör.
På svenskan i skolan idag somnade jag. Jag tycker det har gått ovanligt lång tid innan tröttheten efter två dagar i skogen plus två dagar i en simhall, och alla dagarna med för lite sömn hann ifatt mig.
Som vanligt är tisdag lika med myskväll till idol och House, med en kompis J

Söndag

Både 200 fjäril och 400 medley gick rätt bra med tanke på min form. Det var så himla kul att kunna simma fjäril och känna att jag orkar det igen. På väg hem från Örebro stannade vi till på Mc Donalds. Jag var hemma ungefär halv nio och jag var så trött att jag inte orkade mycket mer än att tömma väskorna. På bilden kan ni se hur fint mitt rum blev ;)

New Body!

Fortfarande inget internet i Brandkärr. Det här börjar bli väldigt irriterande... Ville i alla fall berätta att jag ikväll kommer skicka en New body-katalog hem till familjen. Så är ni intresserade, hör med mamma eller pappa! :) Det här året kommer pengarna gå till ett läger i San Diego.

Inget internet!

Man blev inte så glad över att komma till baka till Nyköping halv nio i söndags kväll och upptäcka att vi varken har vatten eller internet. Totalt kaos i delar av Nyköping. Vattnet är tillbaka men inte internetet, och därför har jag inte kunnat blogga (skriver i skolan nu..). Jag har dock skrivit inlägg för de senaste dagarna, så jag lägger ut dem när internetet är tillbaka igen! :)

Sävö blev toppen! :D

Sävö blev så mycket roligare än jag trodde! Vi hade så himla kul. Så klart blev det en massa labbande och vi kollade efter djur och växter hela tiden. Men det var också skoj. Vi gick omkring i vadarbyxor hela dagarna. På kvällen gick vi till en lada med svenskläraren och läste dikter. Efter det fick vi höra på en skräckhistoria, om en gubbe som blev sinnesrubbad och mördade både katt och fru.
Efter detta var klockan ungefär halv tio och då bestämde vi oss för att bada i havet. Jag, Filippa och hälften av killarna. Elva grader varmt, det var myyyysigt! Det var en härlig ”klassresa”.

Nu är jag i Örebro och tävlar. Jag simmade 100 fjäril i förmiddags och det gick helt okej. Mest nöjd är jag med kicken som var med jättebra! På eftermiddags-passet simmade jag 25 frisim. Av någon anledning var jag anmäld på 13.00 vilket innebar att jag hamnade  i ett alldeles för bra heat. Men det gick super! Man kanske ska bli sprinter! ;D

Morgon-löprunda!

Gick upp kvart i sex för att jag skulle ut och springa, men när jag väl gått upp kommer jag på att det fortfarande är mörkt ute.. Inte bästa tillfället att ge sig ut i Brandkärr, definitivt inte med tanke på hur folk skrämmer upp en här. Så jag satt och väntade i typ tjugo minuter innan jag vågade gå ut. Haha! Sedan gick det bra att springa. Jag sprang i ungefär 40 minuter och var femte minut stannade jag och gjorde tio armhävningar.
Nu ska jag strax gå och äta frukost, sedan åker jag till Sävö!

Sävö imorgon!

Var och handlade massor med mat idag efter skolan till Sävöresan med klassen. Vår matgrupp ska äta kycklingwook med nudlar. Vi åker imorgon och kommer hem på fredag runt halv sex. Halv sju åker jag sedan vidare till Örebro och Wadköpingsdoppet. Så det kan tänkas bli lite dåligt med bloggandet den här helgen, men jag ska göra mitt bästa!
På träningen idag blev vi filmade med undervattenskamera. Ganska häftigt att se hur man simmar underifrån!

Helena-gjord mat! :D

Slutade en lektion tidigare än vanligt idag. Skönt! Det innebar att jag hann hem innan träningen. Träningen gick bra, var lite sliten efter styrketräningen i morse (jag åt innan!), men det kändes ändå helt okej. Vi simmade en jätterolig serie med både skor och anti-paddlar. Fast inte samtidigt då...
Till middag fick vi en Helena-gjord gryta och ris och det var supergott! Sedan har jag haft en rätt mysig kväll, dock utan House...

Lång lunch :D

Sitter hemma och käkar lunch. Efter första lektionen fick vi två och en halv timme hål, eftersom kemilabben var inställd. Inte helt fel det ju ;) I stället för skolans potatisbullar blev det pasta och köttbullar á la Erika. På väg hem från skolan blev det lite shopping, bland annat nya örhänge eftersom jag får byta örhänge i det senast tagna hålet den här veckan :)
Nu ska jag diska och sedan ska jag cykla tillbaka till skolan och ha lite matte!

Nytt schema :)

Vi fick nytt schema idag och det är till det bättre! En extra sovmorgon och en tidigare eftermiddag, så man kan inte klaga. Vi fick provschemat också, och det var inte heller så farligt.
Träningen idag gick rätt bra faktiskt. Det var ett köttar-pass med fokus på armtagslängden. Riktigt jobbigt, men kul :) Efter träningen och middagen fick vi fruktsallad som vår kära husmor har gjort, och det var mums! Sedan hade vi team möte i min och Sophies lägenhet. Nu sitter jag och pluggar på alla läxor vi fått idag...

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...