Brottarfys och pepparkakor!



Vilken kväll igår! Jag tränade som vanligt på kvällen. Först 40 minuter i gymmet med min invalida hand och sedan en dryg timme bensim. Jag börjar bli lite trött på att inte kunna träna ordentligt. Smart tjej som man är drar man därför iväg till ett brottar-fyspass efter simningen. Det var Jill som undrade om vi ville hänga med hennes fotbollslag till fyspasset, så jag och Anna följde med. Ger man sig på ett sådant pass med en stukad handled gäller det att vara kreativ. Men jag fixade det bra! Det fick bli armhävningar på knogarna och skottkärragång på armbågarna, så löste det sig finfint.
Herre gud vad jobbigt det var. Vi kämpade som kungar, och tog i allt vi hade. Var så slut att jag till och med mådde illa efteråt. Det visade sig att jag kände han som höll i passet, och alla andra var också jättetrevliga och hjälpsamma så vi lärde oss mycket. Anna och jag körde alla parövningar tillsammans, för vi var jämnast i vikt. Jag har inte insett hur viktigt det här med viktklasser är i den här typen av sport förrän nu. Att springa omkring med en som är 15 kilo tyngre än jag på axlarna, det är inte lätt. Men det var riktigt roligt, och nu har jag lärt mig lite brottarknep. Mig vill man minsann inte möta i en mörk gränd nu haha! Självklart är jag full med blåmärken och småsår nu... ;)
När jag kom hem efter tre och en halv timmes köttig träning blev det årets första pepparkaksbak. Diskuterade häromdagen att jag inte bakat några pepparkakor i år, så nu blev det ändring på det! Vi hade dock inga formar så alla blev handgjorda! Julmusik, pepparkakor och sedan julkalendern, GÖTT! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...